۱- فریلنسینگ

آیا در مورد “فریلنسینگ” و “فریلنسرها” چیزی شنیده اید ؟ آیا می دانید این افراد، چگونه کار می کنند؟
فریلنسرها به افرادی گفته می شود که برای خود و به صورت پروژه ای کار می کنند. در این مدل کسب‌وکار شما می‌توانید به‌صورت پاره‌وقت یا تمام‌وقت فعالیت کنید.
فریلنسرها افرادی هستند که در یک حرفه مانند عکاسی، نویسندگی، طراحی سایت، برنامه نویسی، گرافیک، ترجمه، موسیقی و… تخصص دارند و در خانه به صورت آن لاین و از راه دور به کسب درآمد می پردازند.

• مزیت کار فریلنسینگ

۱) شما برای خودتان کار می کنید، بنابراین از دست دادن و یا اخراج از محل کار دیگر معنایی ندارد.

۲) در هر مکان و زمانی که دوست دارید،کار می کنید. زمان کارشما تنها وابسته به خودتان است. بنابراین با انعطاف و آزادی بیشتر در برنامه هایتان می توانید فعالیت های اجتماعی خود را داشته باشید.

۳) پروژه ای را انتخاب می کنید که دوستش دارید و می توانید با آن ارتباط برقرار کنید. کار کردن با موضوعاتی که از نظر شما کسل کننده و یا نادرست هستند، دیگر معنایی ندارد.

۴) هیچ مدیر و رئیسی ندارید و رئیس خودتان هستید.

۵) درآمد شما حد و مرز ندارد، می توانید تعداد بیشتری پروژه بگیرید و کسب و کار خود را رونق بخشید.

همه ما توانمندی‌ها، تجربیات و تخصص‌هایی داریم که اگر آن‌ها را شناسایی کنیم می‌توانیم به‌راحتی کسب درآمد کنیم.

افراد متخصص در زمینه های طراحی، نویسندگی، ویرایشگر، گرافیست، مسئول تبلیغات، مترجم، توسعه دهنده وب، بازاریاب، مشاور در امور کسب و کار، عکاس، نویسنده آگهی های تجارتی و تبلیغاتی می توانند به راحتی به صورت فریلنسر کار و فعالیت کنند.

فریلنسینگ


حال این سوال پیش می آید،

  • اگر مهارت های لازم برای کار فریلنسینگ را نداریم، چکار باید بکنیم؟
  • آیا می توانیم بازهم بدون سرمایه درآمد داشته باشیم؟

پاسخ این سوال قطعاً مثبت است. راه های متعدد و متنوع دیگری هم وجود دارد، که در ادامه بدان ها اشاره می کنیم:

 

۲- سرویس های خانگی

اگر به دنیای جذاب اینترنت و.. علاقه ندارید بهتر است از سرویس های خانگی همچون مواردی ذیل بهره ببرید:

پرستاری از کودکان

در دنیای مدرن امروز که آدم ها شغل های متعددی دارند و همزمان زن و مرد، سخت مشغول کار و فعالیت هستند، نیاز به یک پرستار مهربان که کودکان را دوست داشته باشد و با آن ها رابطه ای گرم و صمیمانه ایجاد کند را می توان به عنوان یک فرصت مناسب برای یک شغل پردرآمد و متفاوت دانست.

فضای کاری شما در این حرفه، یک فضای مفرح و شاد بوده که با وجود اسباب بازی های متنوع و رنگارنگ، انرژی مثبتش بیشتر هم می گردد. رئیس شما در این شغل، کودکان هستند، یک مذاکره ی دوسویه ی برد-برد بین شما و آن ها می تواند یک درآمد بسیار خوب را برایتان به ارمغان آورد!

به یاد داشته باشید، تنها خواسته ی والدین از پرستاران، شادی و سلامت جسمانی و روانی فرزندانشان است.

بنابراین اگر شما از آن دسته افرادید که عاشق بچه ها هستند، کافی است که گواهی سوء پیشینه خود را گرفته و قابل اعتماد بودنتان را به والدین به اثبات برسانید.مزیت دیگر این شغل این است که محدودیت سنی نداشته و پیر و جوان می توانند بدون سرمایه در این پیشه به فعالیت بپردازند.

پرستاری از کودکان در کلان شهرهایی همچون تهران میتواند یک ایده ی خوب با درآمد بالا باشد.بنابراین این فرصت را به راحتی از دست ندهید.

آشپزی

غذاهای ایرانی بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. معمولا ما ایرانی ها به طعم و مزه ی غذا بسیار اهمیت می دهیم، اگر شما آشپز ماهری هستید و تکنیک های لازم برای تهیه ی یک غذای خوشمزه و جاافتاده را می دانید، می توانید به راحتی برای خود یک کسب و کار بدون سرمایه ایجاد کنید.

همان طور که قبلا هم گفته شد ما در اینجا شما را با ایده هایی آشنا می کنیم که مهارتش را به اندازه ی کافی دارید و نیاز به آموزش جدید ندارد. زیرا کسب مهارت جدید نیاز به گذراندن زمان دارد .طی کردن زمان در برخی اوقات باعث از دست دادن یک فرصت ناب می گردد. ادامه کار در حرفه و یا علاقه ی شخصی که در آن مهارت و اعتماد به نفس لازم و کافی دارید، روشی مطمئن تر و منطقی تر است.

اگر آشپز خوبی نیستید و یا با توجه به هزینه های مواد غذایی در شرایط کنونی تمایلی به پخت و پز ندارید، می توانید یک کسب و کار ساده تر با سرمایه اندک مانند پاک کردن سبزی، خردکردن و سرخ کردنش، تهیه ترشی، خیارشور و چاشنی های مختلف و… را شروع کنید. کافی است با سوپرمارکت یا میوه فروشی نزدیک منزلتان یک مذاکره ی دوسویه انجام دهید و با همکاری طرفین برای خود درآمدزایی کنید.

نگهداری از حیوانات خانگی

اگر منزل بزرگی دارید و عاشق حیوانات خانگی هستید ، نگهداری از آن ها می تواند برای شما بسیار لذت بخش باشد و البته درآمد بسیار خوبی هم دارد. این روزها پانسیون حیوانات در منزل زمانی که بیمار هستند و یا صاحبانشان قصد مسافرت دارند یکی از شغل های پردرآمد و بدون سرمایه است که می توانید برای خود راه اندازی کنید. برای شناخت کار و فعالیتتان بهتر است خود را به کلینیک ها، پت شاپ ها یا صاحبین پت ها در اینستاگرام معرفی کرده و در صورت نیاز به آنها خدمات ارائه دهید.

بدون سرمایه

 

۳- تعمیرات و یا خدمات مبتنی بر مهارت

اگر عاشق کارهای فنی هستید از علاقه خود استفاده کرده و برای خود درآمدزایی کنید. داشتن مهارت فنی می تواند یکی از بهترین فرصت ها برای شما باشد که در آن به راحتی می توانید موفق شوید. زیرا همان طور که قبلا هم گفته شد، شما هم مهارت کافی دارید و هم سرعت عمل لازم!

بنابراین اگر در منزل وسایل مختلف را به بهترین شکل ممکن تعمیر می‌کنید ولی تا به حال هیچ درآمدی از آن کسب نکرده اید، باید به شما گفت سخت در اشتباهید! زیرا از مهارت و دانش خود به درستی استفاده نکرده و آن را هدر داده اید!

اما به قول معروف «ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است»

بنابراین بدون داشتن سرمایه ، شرکت و یا دفتر هم می‌توانید کارهای تعمیری مثل تعمیر لوله‌کشی ساختمان‌ها، لوازم الکتریکی و یا حتی تعمیرات لوازم منزل مثل مبلمان و یا لوازمی که نیاز به سرویس‌های دوره‌ای دارند مانند تصفیه آب موتورخانه پکیج‌ها و … را انجام دهید. فقط کافی است باکیفیت خوب و قیمت مناسب این خدمات را ارائه دهید تا بتوانید اعتماد مشتریان را به خود جلب کنید.
اگر مهارت شما فنی نیست و به طور مثال، یک خیاط خوب و زبده هستید هم می توانید برای خود کسب و کار بدون سرمایه ایجاد کنید. از هنر و سلیقه تان به خوبی استفاده کرده و با قیمت مناسب بهترین خدمات را ارائه دهید. مطمئن باشید مشتریان شما را رها نخواهند کرد.

 

۴- فروش مجدد

فروش محصولات شرکت‌های بزرگ که غالباً نیاز روزمره افراد را تأمین می کنند، یکی از روش های بسیار خوب برای کسب درآمد با سرمایه گذاری اندک هستند. اگر استعداد فروشندگی همراه با اعتماد به نفس لازم را دارید، می توانید شغل بازاریابی با درآمد بالا را انتخاب کنید. در ابتدا به‌عنوان نمایندگان فروش یک برند لوازم‌ آرایشی و یا پوشاک و…کار خود را شروع کنید، زمانی که کاملا شناخته شدید، یک شبکه ی اجتماعی راه اندازی کرده و درآمد کسب کنید، برای شروع بهتر است از دوستان و نزدیکان خود استفاده کرده و نیازهای آن ها را شناسایی کرده و به آن ها خدمات ارائه دهید.

 

۵- مشاوره

احتمالاً شما هم در یک زمینه دانش و تخصص دارید که می‌توانید به دیگران این تخصصتان را ارائه داده و در قبالش هزینه ی مشاوره بگیرید.
اما چگونه؟
فرقی نمی‌کند که در چه حیطه‌ای تخصص دارید مهندسی، پزشکی، وکالت و.. شاید هم در مورد فروش، بازاریابی و توسعه کسب‌وکار دانش لازم و کافی دارید، افراد زیادی هستند که حاضرند برای این دانش به شما پول پرداخت کنند تا به آن‌ها مشاوره ‌دهید. کانال‌های ارتباطی ارزان‌قیمت مانند«الو بیز» که شما را به این مشتری‌ها معرفی می‌کنند، می توانند برای شروع بسیار خوب باشند.

اما این‌همه ماجرا نیست…..

 

۶- کارآفرینی‌های کوچک

کارآفرینی‌های کوچک به مانند خدماتی که در بالا به آن ها اشاره شد، می‌تواند شروع بسیار خوبی برای راه اندازی یک «استارت آپ» با سرمایه گذاری اندک باشند.

در ابتدای امر، بهتر است توانمندی‌ها، دانش، تخصص و مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی یک شرکت نوپا را به صورت کامل شناسایی و یاد بگیرید. در مرحله ی بعدی با توجه به نیاز بازار و راه‌اندازی کانال‌های ارتباطی مانند شبکه‌های اجتماعی، سایت، اپلیکیشن برروی فروش این محصول نوپا کار کرده تا به درآمد برسید.

بدون سرمایه

 

  • سخن آخر

اگر با توجه به تحصیلات دانشگاهی متعدد و فراوان همچون لیسانس، فوق لیسانس و… هنوز در جستجوی کار مرتبط با رشته ی تحصیلی تان هستید، می توانید کارآفرین یک شغل پردرآمد بدون داشتن سرمایه برای خود باشید.کافی است که با اعتماد به نفس بالا و نیازسنجی این کار را بدون سرمایه اولیه انجام دهید. شناخت علائق شخصی و امکاناتی که در اختیار دارید می تواند برای شروع یک کسب و کار نوپا به شما بسیار کمک کنند. البته این را هم بگوییم اگر تحصیلات دانشگاهی ندارید، باز هم ناامید نشوید. شما هم می توانید همان طور که قبلا در قسمت کسب و کارهای واقعی بدان اشاره شد درآمد مکفی خود را داشته باشید.

آن چیزی که باید به جرات گفت این است که

ناامیدی و ترس سد بزرگ شما برای رسیدن به موفقیت های روزافزون و درآمدهای فراوان است.

بنابراین بدون ترس و نگرانی با توجه به مهارت و امکاناتتان کسب و کار جدید خلق کرده و از چالش های پیش روی خود نترسید.